onsdag den 6. februar 2013

Slanke kur

Jeg har besluttet mig for at tabe mig, da jeg jo har taget 10 kg på, i løbet af det halve år jeg har ligget syg.
Jeg lever generelt af lækre sunde ting, og er specielt glad for salater, så her får i min frokost salat.

Nu kunne jeg ikke overskue at købe ind i dag, så måtte nøjes med bøtte/dåse tilbehør.
Basen består af 3 iceberg salatblade, 10 skiveskårede oliven (helt klart bedst når du køber dem i håndkøb!) en spiske ske fuld salat tern (igen meget lækrere når det er frisk feta man selv skærer i stykker), et kvart løg hakket i fine fine tern, og en 1/5 agurk i fine tern , for at give den fylde.

 For at få den bedste mæthedsfølelse krydrer jeg den. Hvis i ikke vidste det, føler man sig hurtigere mæt, når man får dækket alle smagsløg!:) Jeg bruger lidt citronpeber (Bitter og sur), løgpulver (sød), salt (salt) og så lidt citron. (Frisk lime eller citron er lækrest, men autocitron gør det fint) den sidste smag Umami bliver dækket af både fetaen, og så tilføjer jeg enten en kvart kyllinge kylet eller en smule bacon.
 Til sidst laver jeg en dressing ( da det sænker min allergi for grøntsager og frugt)
Den består ar 3 spsk fulde creme fraiche, 2 tsk Ketchup, og et lille skvæt stærk sennep.
Jeg laver det altid i den her lille måle kop, så jeg ikke laver for meget. :)

Og det færdige resultat, mums!

I går stod den på lakselasagne, og i aften står den på broccoli gratin og groft hvidløgs flüte.
Nu må jeg lige sige, at de grimme muffins der kan ses i baggrunden på et af billederne, er til min klasse, og ikke til mig selv, da jeg skal sige farvel til dem i morgen.

Kender i nogle gode slanke kure, eller sunde opskrifter jeg kan afprøve?:)

xoxo

2 kommentarer:

  1. Årh det ser super godt ud! Hvis jeg havde overskud ville jeg også lave sådan noget, haha. Men er for doven. D:

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg virkelig også normalt. Det tager også ret lang tid de første par gange, men når man har vænnet sig til en ret, går det jo hurtigere gang for gang, fordi man lære at time tingene. Jeg er gået fra en ½ time til 10 min. så det er ikke så slemt!:)

      Slet